Заходи у рамках Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти Як?»

У рамках реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти Як?» у Софіївському ліцеї пройшли заходи, спрямовані на покращення ментального здоров’я  учасників освітнього процесу.

З учнями 4 класу вчителем  А. Цимбаленко було проведено виховну годину на тему «Турбота про ментальне здоров’я». Діти освоїли способи поліпшення настрою, визначили показники, як поліпшити психологічне здоров’я, опрацювали 5 кроків, які допоможуть турбуватися про ментальне здоров’я. Цікавим заняттям було виконання вправ «Мій настрій», «Квітка успіху», за допомогою яких діти вчилися піклуватися про себе та інших, відновлювати та зміцнювати своє здоров’я.

Для учнів 8 класу вчителем А. Цимбаленко  проведено класну годину на тему «Стрес і тривога: як вберегти ментальне здоров’я?», метою якої було сприяння розвитку особистості, усвідомлення життєвої позиції, збереження ментального здоров’я. Учнями опрацьовано поради для поліпшення ментального здоров’я: спілкування з рідними, друзями; бути фізично активними; продовжувати вчитися і не зупинятися на досягнутому; уважно ставитися до своїх думок, емоцій та поведінки; допомагати іншим. Діти взяли активну участь у груповому завданні створення карти «Цінності і щоденні вибори».

Учні 10 класу  під час години спілкування на тему « Ментальне здоров’я. Вправи на подолання стресу та тривожності» ознайомилися з механізмом  боротьби зі  стресом.  Після перегляду відео учні надали відповіді та висловили припущення: стрес – це …., назвали чинники стресу та наслідки його для організму. Школярі ознайомилися із рядом вправ, що сприяють психологічному розвантаженню, налаштовують на позитивний та оптимістичний настрій, підвищують впевненість.

Для учнів 5 класу проведено  міні – тренінг  «Емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів»

Метою заняття було навчитися висловлювати свої  емоції  та почуття за допомогою різних технік.

Під час  гри – установки  «Прогноз погоди» п’ятикласники малювали  смайлик із емоцією, що відповідає їхньому стану. Учні ознайомилися  з термінами: почуття, емоції, настрій та зіграли в гру «Театр масок», намагаючись висловити певну дію за допомогою термінів.

Рольова гра «Як  вірно висловлювати свої почуття»  допомогла учням на основі прослуханого матеріалу  виявляти почуття, переживання, співпереживання. Виконуючи  вправу «Мозковий штурм», учні записали рецепти  поліпшення настрою: (оптимізм,  позитивне спийняттґя дійсності, лояльність,  взаємодопомога тощо).

У 6 класі проведена година спілкування: “Ментальне здоров’я: як подбати про себе?”, яка була направлена на ознайомлення учнів із поняттям «ментальне здоров’я», його ознаками, формування у учнів знань, спрямованих на збереження і зміцнення ментального здоров’я, виховання дбайливого ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, сприяння усвідомленню факторів, що впливають на ментальне здоров’я, розвиток уваги, спостережливості, творчих здібностей, соціальної активності, логічного і позитивного мислення про необхідність збереження життя і здоров’я як найбільшої цінності людини.

У 1 і 3 класі був проведений практикум “Як допомогти Їжачку-Стресовичку”, направлений на формування у молодших школярів знань, вмінь, навичок, спрямованих на збереження та зміцнення ментального здоров’я, розвиток спостережливості, уваги, логічного мислення, творчих здібностей, соціальної активність, виховання відповідального ставлення до свого здоров’я.