Вибір професії – один з найбільш важливих у житті. Якщо ми вдало обрали собі майбутній шлях – інтерес до професії буде рухати нас вперед протягом усього життя, стимулюватиме на нові ідеї та звершення. Тому вибір професії має бути зваженим і повністю усвідомленим.
З метою формування усвідомленого ставлення учнів до дослідження і вирішення проблеми самостійного вибору майбутньої професії, самооцінки індивідуальних можливостей і їхнього співвідношення з вимогами різного типу професійної діяльності на ринку праці серед учнів 8-11 класів Софіївського ЗЗСО І-ІІІ ст. Кубальською Н.А. був проведений профорієнтаційний тренінг «Формула вибору професії».
У ході тренінгу були використані вправи, ігри, тести профорієнтаційного змісту, які сприяють тому, щоб учні відповідально поставилися до вибору майбутньої професійної діяльності. В основу тренінгу була покладена формула вибору професії «Хочу – Можу – Треба». Школярі поступово виконували ряд вправ, набуваючи практичного досвіду використання цієї формули при вирішенні проблеми професійного самовизначення.
В результаті проведення тренінгу в учнів активізувався інтерес до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці; вони оволоділи простими інструментами, що допомагають свідомо і відповідально підійти до вибору професійної діяльності у житті.